Minggu, 20 November 2016

Hujan Tak Menyurutkan Semangat Para Pendemo


Ungaran - Tak perduli hujan..tak perduli panas..susah senang ya solidarty...
Bait lagu yang  begitu mendarah daging bagi semua anggota FSPMI Jawa Tengah. Dibawah guyuran hujan yang sangat deras, Rabu sore 16 November 2016 bukan hanya massa FSPMI tapi juga seluruh buruh yang tergabung dalam GEMPUR (Gerakan Masyarakat Pekerja Ungaran) meneriakan tuntutan penolakan PP 78 tentang Pengupahan dalam penentuan UMK kab. Semarang tahun 2017 karena sangat bertentangan dengan Undang-undang No. 13 tahun 2003. Mereka juga meminta pemerintah yang ada di bawah kekuasaan bupati kab. Semarang Munjirin untuk merevisi angka UMK dari 1.743.000 menjadi 2.175.000
Aksi yang berlangsung damai harus berakhir dengan penuh kekecewaan karena perwakilan buruh tidak dapat bertemu sang penguasa langsung & perwakilan dari pemerintahan pun tidak dapat memberikan keputusan atas tuntutan mereka. Tapi, tidak akan berhenti hanya sampai disini saja, dalam orasi penutup aksi kemarin, Sumanta yang merupakan ketua DPD KSPN kab. Semarang berjanji akan mendatangi kantor bupati lagi dengan massa buruh yang lebih banyak sampai tuntutan mereka dikabulkan.(pK)

1 komentar:

HAFIZUL BIN HAZIQ mengatakan...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes